Reklám dömping és a reklám káros hatásai, a gyerekekre

Reklám dömping és a reklám káros hatásai, a gyerekekre

A reklámnak, egy hirdetésnek az a célja, hogy meggyőzze a vásárlót, hogy a reklámozott termék valójában az ő érdekeit szolgálja, pont arra a termékre van szüksége.

A gyógyszer és az alkohol, reklám hatásai a gyerekekre!

A gyerekek egyre több olyan tartalmat látnak a médiából, melyek elsősorban felnőtteknek készültek. A gyerekek által látott reklámok jó része, a reklámozott terméket és a megjelenítés módját tekintve egyaránt a felnőtt korosztálynak szól. De mindenki tudja, hogy a gyerekek is nézik ezeket a reklámokat!

A tévékészülékek előtt ülve, a reklámok alatt folyamatosan csak azt látni, hallani a reklámokban, hogy fáj a hasad, fáj a torkod, fáj a fejed, vizelet problémád, hüvelygombád van. Felnőttek gyerekek folyton gyógyszerezik magukat a reklámokban!
Beléd sulykolják, hogy beteg vagy, szedd a gyógyszert, legyél gyógyszerfüggő, idd a sört, a viszkit legyél alkoholista.

Törvényt hoztak, hogy a cigaretta reklámozása tilos, mert a fiatalokra rossz hatással van.
Szeretném megtudni, hogy a gyógyszer és az alkohol miért nincs rossz hatással a fiatalokra? Erre miért nem hoznak törvényt, hogy tilos reklámozni?
Nincs elég alkoholista, vagy gyógyszerfüggő magyarországon?

Ahogy a cigarettát  úgy a gyógyszert és az alkohol reklámot is be kellene tiltani!

Szóval a cigi káros, a gyerekeknek, a gyógyszer és az alkohol nem?
Ráadásul a gyerekeket is bevonják a reklámokba, a gyógyszer reklámban,  am kimeríti a gyermekvédelem jogi fogalmát. “Anyu a legjobb” amikor gyógyszert ad, a kiskorú kislánynak.

A gyerekek számára tiltott reklám filmben, miért szerepelhetnek?
Ráadásul a jogszabály is tiltja!
A gyerekeket védő jogsegély szervezetek tehetnének jogi lépéseket!

A reklámok korhatárosak szólnak, a hirdetés szerint, de a reklámban kiskorúak  szerepeltetni.
Pl a béres, pampers ezek a csecsemők még nem töltötték be a 16 évet.
Milyen jogi szabályokat szegtek meg.

Hol vannak a gyermekvédő szervezetek?

A gyerekek is nézik a reklámokat, hiába van bemondva  kiírva, hogy korlátos, azzal
hogy jogszabály, van arra hogy be kell monda,  ki kell írni a korhatárt semmit sem érnek el. A gyerek úgyis nézi, mert gyerekek szerepelnek a reklámban.

Tudjuk, hogy amit brutálisan reklámoznak, az nem igazán jó termék!

Egy reklám legyen figyelemfelkeltő, de csecsemők, gyerekek, alkohol és gyógyszer nélkül! Hol a határ, hol a törvény erre vonatkozó paragrafusa?

A pénz a profit, mindent átír?

Az emberek 75% utálja és nem nézi a reklámoka, akkor megy ki a konyhába, vagy WC- re es a gyerek egyedül marad a szobába és nézi a tv ben futó reklámokat, ha 16 éven, vagy 18 éven felülieknek szól, akkor is.

Nemcsak a reklámtudatosság kialakítása védi a gyerekeket a reklámozókkal szemben.
Fontos szabályok és előírások vonatkoznak a reklámkészítőire!
A Reklámetikai kódexek paragrafusainak betartása kötelező a multiknak is!.
A Magyar Reklámetikai Kódex (2009) 13. cikkelye 21 pontban foglalja össze a reklámok kötelezettségeit, és azáltal próbál nemcsak jogi, de pszichológiai védelmet is nyújtani a gyerekek számára.

Ez is érdekelhet!

Egyedi ajándékok – Ajándék ötletek, karácsonyra, vagy egyéb alkalomra!

AjándékShop www.csomagker.hu
Magyar Érmebolt – Érme eladás www.magyarerme.hu
Érme információk www.ermecentrum.hu
Régipénzek – Érme, bankjegy vásárlás www.regipenzek.hu
Magyar Bélyegbolt – Bélyeg eladás www.magyarbelyeg.hu
Bélyeg információk www.philatelia.hu